Boekhouding kinderopvang: hoe kunnen wij uw kinderdagverblijf helpen?

Het beheren van de boekhouding voor een kindercentrum kan een tijdrovend proces zijn. Tijd die u liever besteedt aan de zorg voor de kinderen en het contact met ouders. Daarom begrijpen wij het belang van het uitbesteden van uw boekhouding. In deze blog bespreken we wat er bij de kinderopvang komt kijken en hoe onze boekhouders jouw kinderdagverblijf kunnen ondersteunen.

Boekhouding kinderopvang: wat houdt dit in?

Het bijhouden van de boekhouding voor een kinderdagverblijf is net zo cruciaal als voor elk ander bedrijf. Kindercentra hebben ook wet- en regelgeving met betrekking tot hun administratie. Dit omvat het beheren van de salarissen van het personeel, de rekeningen die u betaalt en de betalingen die u van klanten ontvangt. Voor kinderopvangorganisaties spelen aanvullende verplichtingen, zoals:

  • Het bijhouden van een lijst van iedereen die bij de kinderopvang werkt en een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig heeft.
  • Kopieën van alle gedragsverklaringen (VOG).
  • Een overzicht van de samenstelling en omvang van de oudercommissie.
  • Reglement van de oudercommissie.
  • Maandelijks overzicht van de verbruikte uren per ouder tegen welk gemiddeld uurtarief.

Daarnaast zijn er voor de kinderopvangtoeslag een aantal aanvullende gegevens nodig, waaronder::

  • De naam en geboortedatum van het kind, evenals het BSN-nummer van de ouders.
  • Het aantal afgenomen opvanguren.
  • Het gemiddelde uurtarief voor de opgenomen uren.
  • De begin- en einddatum van de zorg.
  • Door ouders gebruikte betaalmethoden.

Wij doen meer dan kinderopvangadministratie

De administratie van kinderopvang omvat veel meer dan het bijhouden van financiële gegevens. Onze specialisten beschikken over branchespecifieke kennis van kindercentra. Zij zorgen ervoor dat administratieve taken binnen 24 uur worden afgehandeld. Met hun expertise op het gebied van kinderopvangadministratie kunnen zij u proactief adviseren, bijvoorbeeld bij het bepalen of u nieuwe plannen kunt financieren. Ze blijven ook op de hoogte van alle wet- en regelgeving en passen zich snel aan aan veranderingen die gevolgen kunnen hebben voor uw kinderdagverblijf. Voor al uw fiscale vragen kunt u bij ons terecht voor fiscaal en bedrijfsadvies.

De boekhouding van uw kinderdagverblijf met praktische boekhouding: hoe werkt het?

Wanneer u de boekhouding van uw kinderdagverblijf aan ons uitbesteedt, beschikt u over een toegewijde specialist die uw branche begrijpt. Of het nu gaat om een subsidieaanvraag of het verzorgen van een aangifte daarvoor, onze maatwerkoplossingen zorgen ervoor dat u als ondernemer niet meer bezig bent met dagelijkse administratieve taken. We integreren alle informatie in één platform, waardoor u dagelijks inzicht krijgt in de gegevens van uw bedrijf.

Met onze kinderdagverblijfspecifieke boekhoudsoftware hoeft u geen handmatige boekingen meer te doen. Alle gegevens worden netjes weergegeven in uw boekhouding. Dankzij realtime inzichten kunt u datagestuurde beslissingen nemen en kunt u zich concentreren op het algehele beheer van uw kinderdagverblijf. Wij streven ernaar uw bedrijf te laten groeien, zodat u zich kunt concentreren op andere cruciale verantwoordelijkheden.

Loonadministratie voor kinderdagverblijven

De loonadministratie voor kinderdagverblijven wordt vaak als een complexe taak gezien. Het beheren van parttime of oproeppersoneel kan een uitdaging zijn, omdat ze worden betaald op basis van de gewerkte uren. Dit bijhouden kan lastig zijn. Daarom bieden wij loonadministratiediensten aan voor uw kinderdagverblijf. Wij adviseren u graag over de Arbeidsomstandighedenwet (WKR) en de werknemersbeloningen.

Als kantoor kunnen wij als accountant voor kinderdagverblijven een totaaloplossing bieden. Niet alleen de boekhouding, maar ook fiscaal en juridisch advies. Ook verzorgen wij de loonadministratie. Tenslotte maken en beoordelen wij uw jaarrekening. Als u een verplichte audit heeft, kunt u bij ons terecht voor financiële audits en controles. Zo heeft u één aanspreekpunt voor alle financiële zaken van uw kinderdagverblijf.

Benieuwd hoe u als ondernemer optimaal kunt profiteren van de besproken onderwerpen? Lees verder in onze blogs en ontdek de sleutels tot actueel inzicht en solide financieel beheer waarin we als kantoor meer doen dan alleen de boekhouding. Of het nu gaat om belastingvoordelen, loonadministratie of het optimaliseren van uw boekhouding: wij hebben de inzichten die u nodig heeft. Neem vandaag nog contact op met onze specialisten voor een persoonlijk adviesgesprek. Ontdek hoe wij u kunnen helpen bij het optimaliseren van uw financiële strategieën en het realiseren van relatie inzicht zodat u kunt sturen op feiten in plaats van aannames.. . .

Neem contact op met onze specialisten

Plan een bezoek