BTW aangifte Oktober 2024

Nu alle jaarcijfers voor 2023 zijn afgerond en ons fiscale team komende maand de laatste aangiftes zal versturen, is de aankomende BTW-periode voor ons kantoor een belangrijk moment.

Tijdens deze periode zullen onze collega’s de BTW-aangifte gebruiken om een halfjaarafsluiting van uw administratie te maken. Concreet betekent dit dat we het jaar tot en met 1 augustus zullen afsluiten. Het is van groot belang dat alle informatie compleet is, zodat we een correcte aangifte kunnen versturen. Hoe eerder de administratie volledig is, hoe sneller wij met de controle kunnen beginnen en de afsluiting kunnen afronden.

Waarom doen we dit?

We merken een toenemende vraag van onze klanten om de jaarrekening sneller op te leveren. Uit ervaring van de afgelopen twee jaar blijkt dat we dit kunnen realiseren voor klanten die hun administratie maandelijks volledig bijhouden en waarbij alle BTW-aangiftes correct en tijdig zijn verwerkt. Voor deze klanten kunnen we de jaarrekening al vóór 1 april afronden. Dit streven willen we nu voor al onze klanten realiseren, zodat we na de BTW-maand nog maar minimale informatie nodig hebben voor de jaarafsluiting.

Wat hebben we van u nodig?

Om de BTW-aangiftes tijdig te verwerken, vragen we u vriendelijk om in de eerste week van de BTW-maand de administratie na te lopen en ontbrekende bonnen, facturen, creditcard- en bankafschriften te uploaden. Vooral het ontbreken van inkoopfacturen kan een negatief effect hebben op het uiteindelijke BTW-bedrag.

Let op: Alles wat we na 20e ontvangen kunnen we helaas niet meer verwerken in de BTW aangifte van oktober en zal dus meegaan in de aangifte van het volgende kwartaal. Hierdoor zal het langer duren voordat teruggevorderde BTW verrekend kan worden.

Hoe kan ik zien of mijn administratie compleet is? Een real time administratie begint bij het dagelijks aanleveren van facturen, bonnen en andere financiële documenten. Dat kan via onze portal of via onze app die u gratis kunt downloaden in de Apple App Store of Google Play Store. In je online omgeving kunt u direct zien wat we missen en zo ons team direct voorzien van informatie.

Zij verwerken vervolgens alle informatie binnen 24 uur en zorgen dat de BTW-controle sneller is afgerond. De aandachtspunten voor jouw administratie kun je eenvoudig in Yuki zien en ook afhandelen. In deze video van 2 minuten kunt u zien hoe deze zichtbaar zijn en welke acties u kunt nemen om sneller uw BTW aangifte gereed te hebben.

Gebruik ‘Support’ voor eventuele vragen of opmerkingen.

Practical beschikt over een ingebouwd berichten systeem. De vraag knop is binnen het yuki portaal in de statusbalk onderaan elk scherm ook staan overal vraagtekens waarmee je eenvoudig een vraag kunt stellen. Je kunt ook altijd even bellen op nummer +31 (0) 88 011 4000 , of bellen met een collega op het vast nummer in zijn of haar e-mail handtekening. Ook is het mogelijk om eenvoudig een (online) afspraak te maken met onze collega’s

Neem contact op met onze specialisten

Plan een bezoek